top of page
cruise sept. 17 (7).JPG

We vertrokken vanuit Amsterdam. Hier gingen we door de sluis.

Vanwege onze huwelijksdag hadden de kinderen onze hut versierd. Als cadeau kregen we een paar dagen naar keuze in een Europese stad.

cruise sept. 17 (29).JPG

cruise sept. 17 (145).JPG
cruise sept. 17 (9).JPG
cruise sept. 17 (72).JPG

Koffie drinken in onze favoriete koffiebar Le Cappuccino.

cruise sept. 17 (168).JPG

De laatste avond van de cruise werd ik gevraagd om plaats te nemen in een jury voor het beoordelen van een aantal hilarische acts.

Gala avond

Omdat wij in september onze huwelijksdag vieren, gaan we rond die tijd altijd een paar dagen weg. Deze keer waren we 30 jaar getrouwd en besloten we met z'n vieren een cruise in Noord Europa te maken; vier landen in zeven dagen. Voordeel was dat we in Nederland aan boord gingen, dus niet hoefden te vliegen. We stapten vrijdagmiddag in Amsterdam aan boord van de MSC Preziosa en gingen zaterdagochtend richting Hamburg. Die zaterdagavond hadden we onze eerste gala avond. De volgende dag was onze trouwdag en de kinderen hadden stiekem onze hut versierd en een kado neergelegd: Drie dagen in een hotel in Europa.

Zondag in Hamburg was alles gesloten, maar we hebben nog aardig rondgelopen en natuurlijk een kop koffie gedronken. Terug aan boord werd mijn verrassing gebracht: een fles champagne en in chocolade gedoopte aardbeien. Erg lekker.

Na Hamburg gingen we op weg naar Groot Brittannië, Southampton. Van daaruit hadden we een excursie naar Salisbury en Stonehenge. In Frankrijk hebben Le Havre verkend en omdat het mooi weer was zijn we 's middags op het zonnedek van het zonnetje gaan genieten.

In België lagen we in Zeebrugge en zijn we met openbaar vervoer naar Brugge gereisd. Brugge heeft iets magisch, deze stad ademt geschiedenis uit.

De laatste avond had het entertainment team in de Safari Lounge een kwis bedacht. Eén van de entertainers vroeg of ik in de jury wilde zitten. Hierdoor zat ik vooraan en kon alle acts mooi zien. Het was hilarisch.

De volgende ochtend na het ontbijt werd er omgeroepen dat er te veel mist was in Amsterdam en dat we daarom moesten uitwijken naar Rotterdam. Voor ons maakte dat niet zoveel uit, ik moest alleen de taxi bellen dat ze naar Rotterdam moesten komen ipv Amsterdam. Maar veel mensen hadden hun auto in Amsterdam staan of een vlucht te halen op Schiphol. De maatschappij moest veel regelen in een paar uur tijd, zoals bussen om de gasten naar Amsterdam te brengen, maar ook om degenen die in Amsterdam zouden opstappen, naar Rotterdam te laten komen. Voordeel voor ons was dat we nu wat langer aan boord van de mooie Preziosa konden blijven.