top of page

Cruise 2016

Middellandse zee met MSC Preziosa

In 2016 besloten Mitchell en Cynthia om met ons mee te gaan op cruise vakantie. De MSC Preziosa is vergelijkbaar met de Divina. Alleen de aankleding, kleuren en namen van barren en restaurants is anders. We hadden een familiehut geboekt, wat inhoud dat we twee hutten naast elkaar hadden met een tussendeur.

We vlogen van Schiphol naar Milaan en hadden daar een transfer naar Genua. Een busreis van bijna twee uur. Vanaf Genua voer het schip naar Civittavechhia, vanwaar we een excursie naar Rome maakten. Deze keer een sight seeing tour, waardoor we met de bus langs de bezienswaardigheden reden. Alleen bij het Vaticaan zijn we uitgestapt en konden we rondkijken. Er was op dat moment een openluchtmis van de Paus, waardoor het Sint Pietersplein gigantisch vol was. Na Rome gingen we naar Palermo. Hier hebben we door de smalle straatjes geslenterd, een heerlijke cappuccino gedronken en een ijsje gegeten.

Na Palermo kwamen we op Malta aan met een bezoek aan de stad Valetta. Helaas hadden we hier wat bewolking en een paar spetters regen, maar het was een mooie plek om te zien.

Na Malta gingen we weer naar Palma de Mallorca. dit keer kwamen we na het diner aan en waren er alleen de avonduren. Alles was dicht, ook de Kathedraal.

De volgende dag waren we in Valencia. Hier was het bloedheet en hebben we door de stad geslenterd.

In Marseille zijn we met de shuttle bus van MSC naar de jachthaven gereden en genoten daar van het mooie uitzicht.

Aan het eind van onze cruise hebben we een hotel geboekt in Milaan. Hierdoor zijn we een dag langer in deze mooie stad geweest met onder andere een bezoek aan het Scala van Milaan, waar diverse opera's ooit hun eerste uitvoering hadden.

Al met al hadden we een mooie vakantie!

Cruise 2016 004.JPG

Onze eerste alcoholvrije cocktail

Cruise 2016 002.JPG

Onze hut, met links de deur naar de hut van de kinderen.

Cruise 2016 011.JPG

Het Colosseum in Rome

Cruise 2016 025.JPG

Sint Pietersplein in Vaticaanstad

Cruise 2016 022.JPG
Cruise 2016 076.JPG
Cruise 2016 127.JPG

Uitzicht op het infinity zwembad

Cruise 2016 035.JPG

Genieten van de zon en een cocktail.

Cruise 2016 132.JPG

De kathedraal van Palma de Mallorca.