Al een aantal jaren geleden zijn wij overgestapt naar koffie van Dulco Gusto. Je weet wel, van die reclame met dat nummer van James Brown. 'Sex machine'. OK, dat is van een paar jaar geleden, maar toch.
In de tussentijd hebben we een aantal van de gevarieerde smaken van Dulce Gusto uitgeprobeerd en zijn uiteindelijk via de Lungo Intenso blijven hangen bij de Grande Intenso.
Net zo lekker alleen wat meer koffie in je mok. Het nadeel van deze keuze is alleen dat niet iedere winkel deze variant verkoopt. Een supermarkt hier in het winkelcentrum was de enige die de dozen in de schappen had staan, maar dat is sinds een paar maanden ook niet meer het geval. We hebben zelfs een keer bij de Media Markt alle dozen koffie uit het schap meegenomen. Zij het met een beetje gene, want de Media Markt is nou niet de eerste winkel waar je aan denkt om koffie te halen.
Om te zorgen dat we toch een redelijke voorraad van onze favoriete smaak in huis te hebben, bestel ik ze tegenwoordig bij Nescafé zelf. De levering is razend snel en niemand kijkt er van op als ik een aantal dozen tegelijk bestel. Want als we thuis werken gaat de koffie er rap doorheen.
Een aantal weken geleden bestelde ik weer de nodige dozen cafeïne houdende drank. En wederom was de bestelling binnen drie dagen in huis. Maar bij het openen van de doos wachtte ons een verrassing. Er zaten allerlei soorten koffie in, zelfs koffie met havermelk (wist niet eens dat dat bestaat). Dit was duidelijk niet onze bestelling. Er zat geen retour formulier bij de bestelling dus hing ik gelijk aan de telefoon met Nescafé. De dame aan de telefoon gaf mij een adres op waar ik het retour naar kon sturen en zij zou de bestelling van ons alsnog laten versturen. Zelf denk ik dat de verkeerde adressticker op de verkeerde doos is geplakt, dus iemand anders zal onze bestelling hebben ontvangen.
Anyway, we liepen snel naar de winkel in het winkelcentrum waar een Post-NL punt is. De dame achter de balie keek naar de doos en riep gelijk "dit is van DHL, daar kan ik niets mee. Die moet je bij DHL aanbieden." Ik zei nog dat ik gebeld had en mij verzekerd was dat ik het pakket via Post-NL kon terugsturen, maar de dame liet duidelijk weten dat we naar een DHL punt moesten.
Omdat het DHL punt niet op loopafstand is hebben we de auto gepakt en zijn naar de betreffende winkel gereden. De dame daar achter de balie zei gelijk dat we naar Post-NL moesten omdat het een antwoordnummer is. "DHL doet geen antwoordnummers." Daar gingen we weer, zij het met enig gepruttel, terug naar het Post-NL punt bij ons in het winkelcentrum. Nu stond er een mijnheer achter de balie en hij printte gelijk een sticker uit om op de doos te plakken. Zijn vrouw kwam erbij staan en keek ons verbaasd aan. "DHL doet geen antwoordnummers" zei ik enigszins sarcastisch. Ze bekende dat ze alleen naar de barcode op de doos had gekeken en niet naar het retour adres. "Ach we hebben weer een ritje gehad" antwoorde ik.
De oorspronkelijk bestelling werd twee dagen later bezorgd. Ondanks deze ene misser van Nescafé komt onze bestelling altijd binnen de afgesproken aan. Tijd voor weer een kop koffie!
Comments